Parafialna wycieczka do Warszawy

W dniach 12-13 października 2013 r. odbyła się parafialna wycieczka do Warszawy. Wzięło w niej udział 40 osób; tym razem obok dzieci i młodzieży udział w wyjeździe wzięli także rodzice.

Po wesołej podróży dojechaliśmy do Warszawy, gdzie pierwszym punktem naszego zwiedzania był Zamek Królewski. Tam podzieliliśmy się na dwie grupy i z paniami przewodniczkami rozpoczęliśmy historyczną podróż po Zamku.

Kiedy skończyliśmy wędrować po siedzibie królów Polski udaliśmy się na kolejny etap naszej wędrówki. Pani przewodnik zaprowadziła nas w miejsca, które są najbardziej charakterystyczne dla naszej stolicy; zwiedzaliśmy katedrę św. Jana, kanonie, Barbakan, pomnik Małego Powstańca, Krakowskie Przedmieście – a tu szczególnie Pałac Prezydencki. Z powodu remontu placu przed Grobem Nieznanego Żołnierza nie było nam dane dotrzeć do Grobu, ale mieliśmy okazję zobaczyć żołnierzy maszerujących na zmianę warty.

Po opuszczeniu Starówki udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się walce powstańców o wolność Warszawy.

Muzeum Powstania zakończyło nasz pierwszy dzień wędrówki po Warszawie.

W końcu udaliśmy się na zasłużony posiłek i odpoczynek do Ołtarzewa.

Drugi dzień również przepełniony był wieloma atrakcjami. Rozpoczęliśmy go od udania się na cmentarz na Powązkach, gdzie mieliśmy okazję poznać bogatą symbolikę znajdujących się tam grobów oraz odwiedzić groby znanych nam osób. Po wędrówce pełnej zadumy przejechaliśmy do Łazienek warszawskich. Tam, spacerując, poznaliśmy historię Łazienek, zobaczyliśmy Pałac na wodzie, a największą atrakcją były wiewiórki biegające wśród zwiedzających.

Ostatnim punktem zwiedzania Warszawy było Centrum Nauki Kopernik. Jego zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Planetarium, gdzie trochę bliżej poznaliśmy nasz Układ Słoneczny i obejrzeliśmy film „Ziemia, Słońce, Księżyc”. Sama wizyta w Centrum dała nam możliwość dotknięcia i sprawdzenia tego, co na co dzień jest nam obce.

Po wyczerpującym zwiedzaniu CNK udaliśmy się, okrężną drogą, aby zobaczyć ciut bliżej Stadion Narodowy, na Mszę św. i kolację do ss. Pallotynek.

Stamtąd wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Pomimo tego, że aura podczas naszych odwiedzin w stolicy nie była zbyt sprzyjająca humor nas nie opuszczał i na pewno wyjazd ten na długo zapadanie nam w pamięci.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć: https://plus.google.com/photos/118096518928355155842/albums/5934667796594274225?banner=pwa&authkey=CPr0i9WcmvDxxwE